3D szkennelés és okostelefónia összekapcsolása élethű avatárokat eredményez.
2016. március 22. 15:00
p
0
0
0
Mentés
Hiába esik jelentős mértékben a hardverek ára, a 3D szkennertechnológia még mindig gyerekcipőben jár. Ugyan lehetséges nyomtatható 3D szkeneket készíteni, a nagy áttörést sok más területhez hasonlóan, itt is az okostelefonok és a szkennerek egyesítése hozza majd el.
Történtek már ilyen jellegű fejlesztések, de talán egyik sem annyira ígéretes, mint a 2014-ben sikeres közösségi támogatásgyűjtő Kickstarter-kampánnyal indult svájci Dacuda startup SLAM3D szkennelő motorja és a napokban kiadott egyik kiegészítője, egy okostelefonos szoftverfejlesztői készlet. Utóbbival 3D-ben leszkenneljük magunkat, amelyből játékokban is használható, jó minőségű nyomtatott avatárt hoz létre.
A SLAM motor tárgyakról valósidőben 3D szkent készítő algoritmus, amelyhez pár hónapja okostelefonos appot is fejlesztettek. A fejlesztői készlet a játékvilággal kapcsolja össze a 3D szkennelést, az avatár teljesen élethű másunk. A Dacuda technológiája nyilvánvalóan a 3D nyomtatásban, 3D térképezésben és a virtuális valóságban is elterjed.
Karrierje csúcspontjaként 2016-ban a riói olimpián 100 méter háton, valamint 200 és 400 méter vegyesen lett aranyérmes, 200 méter háton pedig ezüstöt szerzett a most visszavonult Hosszú Katinka.
A gödi Búzaszem iskolában évek óta a táskák mélyén lapulnak az okoseszközök. A tanulóknak egészen nyolcadik osztályig még odahaza sincs megengedve a használatuk. Helyette néptánc- és népzeneórákat vesznek, cserkészkednek, a fiúk még a szablyavívás fortélyait is elsajátíthatják.
Bár megígérte, nem kaptunk bejelentést Magyar Pétertől, A Tisza Párt elnöke a kitoloncolt moldáv emberecsempészt azonban továbbra is képes felfedezni egy magyarországi közúti balesetben.